JBS Historien

JBS Textile Group A/S er Danmarks største og førende producent af undertøj. Vi er en familieejet og -drevet virksomhed, som fastholder vores førerposition ved at fokusere på fire kerneværdier: komfort, kvalitet, innovation og individualitet.

JBS Textile Group A/S er i dag en international virksomhed med flere end 300 medarbejdere. Vores produkter sælges i en lang række lande med Nordeuropa som vores primære marked. 

JBS Textile Group A/S startede ud som producent af herreundertøj. Det er fortsat her, vi har vores største forretningsområder. Historien begynder i 1939 på den jyske hede.

 

Milepæle

  • 2012-2013

    JBS manifesterer sig markant på online-markedet, da opkøbet af webshoppen Intimo.dk i april måned 2012 er en realitet. Intimo.dk, der blev etableret i 2006, er en populær webshop, som har specialiseret sig i at sælge mærkevareundertøj til kvinder og mænd.

  • 2009-2011

    I december 2010 får filmen "Klovn - The Movie" premiere og trækker fulde huse i landets biografer. Den evigt uheldige Frank Hvam, der er dedikeret JBS-bruger, optræder i sit hvide og helt igennem klassiske herreundertøj adskillige gange i filmen.

  • 2006-2008

    I efteråret 2006 lancerer JBS en banebrydende viralfilm på internettet. I filmen, som udspringer af JBS-kampagnen "Men don't want to look at naked men" vendes der op og ned på de traditionelle kønsroller, og en ung kvinde, kun iført hvide herreunderbukser, opfører sig som en "rigtig mand"...

  • 1996-2005

    JBS vil gerne ind på det norske marked og får mulighed for at købe den norske fabrik "Dovre". Det betyder en klar styrkelse, idet man fra dag et har et stærkt norsk salgsnetværk, som uden problemer også tager alle JBS kollektionerne med i salgsmappen.

  • 1990-1995

    Den voksende globalisering betyder skærpet konkurrence fra store internationale mærker.

  • 1986-1989

    Som en naturlig del af virksomhedens generationsskifte starter sønnen, Claus Bjerg Sørensen, som direktør den 1. november 1986. Fra start arbejder han målrettet med styrkelsen af undertøjssegmentet.

  • 1980-1985

    1980erne er et hårdt årti for JBS. Virksomheden prøver nye produktlinjer af - fritidstøj og joggingtøj.

  • 1976-1979

    Trenden er "unisex", og mænd og kvinder begynder at klæde sig ens. JBS udvikler endnu en salgssucces - en trusse ved navn "det lille under", som både kan bruges af mænd og kvinder. Samtidig vågner Jens Bjerg Sørensen op en nat og har opfundet et af Danmarkshistoriens bedste slogans: "Ikke bare til mænd, men også til bare piger". Han ringer straks næste morgen til sin reklamemand, som synes "at det kan man da ikke sige". Men Jens Bjerg Sørensen står fast, og sloganet kommer til at betyde meget for virksomheden i mange år fremover.

  • 1971-1975

    JBS er inde i virksomhedens største udvikling og positionerer sig som en virksomhed, der vil - og kan noget.

  • 1966-1970

    Som et af de første mærker i Danmark indleder JBS samarbejde med forskellige "hotte" designere, der får til opgave at designe kollektioner med deres eget særlige "look" tilført undertøjet. En af de største succeser er Margit Brandts spektakulære kollektion, der sælger som varmt brød. Hermed kommer JBS for alvor på Danmarkskortet som det "cooleste" danske undertøjsmærke.

  • 1961-1965

    JBS udvider kollektionen og fokuserer mere på pasform og et optimeret design. Sjovt nok kommer alternativet til hvidt undertøj til ved en tilfældighed. En rulle stof bliver beskidt i produktionen, og man beslutter at farve den sort. Det sorte stof bruges til et eksperiment med en ny undertøjsserie i sort.

  • 1953-1960

    Virksomheden JBS tager med sine ca. 15 medarbejdere kampen op imod de store danske tekstilproducenter. En kamp, som på papiret ligner en "mission impossible" men, som stille og roligt får hul igennem til herretøjsforretninger spredt over hele landet.

  • 1946-1952

    JBS starter produktionen af nattøj og undertøj. Det er den originale 300 serie. Omtrent samtidig starter Koreakrigen, hvilket igen betyder international krise og rationeringer på materialer.

  • 1939-1945

    Jens Bjerg Sørensen drager til byen og skaffer sig en ny levevej. Han ser en mulighed i at tjene penge ved at spole garn på vindsler og producere forskellige beklædningsgenstande, som sokker, trøjer og så videre.