A part of JBS Textile Group

Historien

JBS Textile Group A/S er Danmarks største og førende producent af undertøj. Vi er en familieejet og -drevet virksomhed, som fastholder vores førerposition ved at fokusere på fire kerneværdier: komfort, kvalitet, innovation og individualitet.

JBS Textile Group A/S er i dag en international virksomhed med flere end 300 medarbejdere. Vores produkter sælges i en lang række lande med Nordeuropa som vores primære marked.

JBS Textile Group A/S startede ud som producent af herreundertøj. Det er fortsat her, vi har vores største forretningsområder. Historien begynder i 1939 på den jyske hede.

1939-1945

1946-1952

1953-1960

Virksomheden JBS tager med sine ca. 15 medarbejdere kampen op imod de store danske tekstilproducenter. En kamp, som på papiret ligner en “mission impossible” men, som stille og roligt får hul igennem til herretøjsforretninger spredt over hele landet.

1961-1965

1966-1970

1971-1975

1976-1979

1980-1985

1986-1989

Som en naturlig del af virksomhedens generationsskifte starter sønnen, Claus Bjerg Sørensen, som direktør den 1. november 1986. Fra start arbejder han målrettet med styrkelsen af undertøjssegmentet.

1990-1995

1996-2005

2006-2008

I efteråret 2006 lancerer JBS en banebrydende viralfilm på internettet. I filmen, som udspringer af JBS-kampagnen “Men don’t want to look at naked men” vendes der op og ned på de traditionelle kønsroller, og en ung kvinde, kun iført hvide herreunderbukser, opfører sig som en “rigtig mand”…

2009-2011

2012-2013

2013-2015

I starten af 2013 scorer JBS en fantastisk samarbejdspartner. Én af fodboldverdenens allerstørste stjerner, den portugisiske fløj Cristiano Ronaldo indgår et samarbejde med JBS om at designe trendy og cool undertøjs- og strømpekollektioner.

Cristiano Ronaldo-serien får to linjer: En sej kollektion, der bliver designet specielt til de yngste fans, – og en mere modeorienteret og sofistikeret kollektion skabt til modebevidste yngre mænd med hang til høj kvalitet og lækkert design.

Med samarbejdet med Cristiano Ronaldo har JBS fået en unik, international platform, der fremadrettet vil sikre, at JBS-brandet bliver kendt over det meste af verden.

Som konsekvens af den store succes på undertøjssiden ønsker Ronaldo at tage brandet et step videre. Idéen er at producere herreskjorter i et lækkert design, og fodboldstjernen ønsker, at JBS Textile Group A/S skal styre projektet. I 2014 indgår vi derfor endnu en kontrakt med Cristiano Ronaldo. Denne gang om skjorter.

2016-2017