A part of JBS Textile Group

Vores historie

 

Det, du har på allerinderst skal være rart at have på, og det skal passe til din stil. Og det er lige præcis dét, du får hos JBS. Pasform, kvalitet, og individualitet.. Sådan har det været siden Jens Bjerg Sørensen stiftede JBS i 1939.

Med mere end 300 medarbejdere og forhandlere i en lang række lande er JBS Textile Group A/S Danmarks største og førende producent af undertøj. Det er en position, vi har opnået ved at holde fast i vores kerneværdier, mens vi hele tiden udvikler og fornyr os. Vi er ikke som alle andre. Vi har arbejdet med undertøj i 80 år – og den erfaring kan både mærkes og ses.

Vores historie

Vores historie startede som producent af herreundertøj. Og det er fortsat her, vi har vores største forretningsområder. Historien begynder i 1939 på den jyske hede.

1939-1945

1946-1952

1953-1960

Virksomheden JBS tager med sine ca. 15 medarbejdere kampen op mod de store danske tekstilproducenter. En kamp, som på papiret ligner en umulig mission men, som stille og roligt får hul igennem til herretøjsforretninger over hele landet.

Strategien, der skal modstå dårlige odds, er lagt fast. En komplet undertøjskollektion med 4 modeller; små leverancer, så forretningerne ikke brænder inde med noget, levering fra dag til dag, uge til uge og så de gode gammeldags jyske dyder: ærlighed, hæderlighed og at holde, hvad man lover. Et ord er et ord.

Denne strategi bliver hurtigt en succes. Dels fordi de store producenter er mere arrogante, og fordi de kun er interesserede i at levere store partier. Jens Bjerg Sørensens forretning er langt mere omstillingsparat end de store konkurrenter. Og det er en fordel. Det betyder, at JBS kan yde en bedre og mere personlig service til butikkerne.

1961-1965

1966-1970

1971-1975

1976-1979

1980-1985

1986-1989

Som en naturlig del af virksomhedens generationsskifte starter sønnen Claus Bjerg Sørensen som direktør den 1. november 1986. Han arbejder målrettet med at styrke undertøjssegmentet.

Claus vil tilbage til strategien om kun at producere undertøj. Hermed er filosofien om en “totalkollektion”, der omfatter alt inden for undertøjssegmentet på plads.

I 1987 dør Jens Bjerg Sørensen, én af de mest markante og visionære pionerer fra den jyske hede.

1990-1995

1996-2005

2006-2008

I efteråret 2006 lancerer JBS en banebrydende viralfilm på internettet. I filmen, som udspringer af JBS-kampagnen “Men don’t want to look at naked men” vendes der op og ned på de traditionelle kønsroller. I filmen opfører en ung kvinde, kun iført hvide herreunderbukser, sig som en “rigtig mand”…På få måneder ses JBS-filmen af ikke mindre end 11.000.000 mennesker, og den får næsten kultstatus.

I 2006 bliver JBS udpeget som et af 330 danske B2C (Business-to-consumer) SUPERBRANDS af det internationale Brand Council. I Danmark har Councilet på baggrund af en analyse af 2100 forbrugersvar vurderet hvilke brands, blandt de mange tusinde B2C brands på det danske marked, der får klassificeringen B2C Superbrands 2006.
Definitionen på et B2C Superbrand er følgende: I forhold til konkurrerende produkter tilbyder et SUPERBRAND betydelige følelsesmæssige og/eller rationelle fordele, som forbrugerne -bevidst eller ubevidst – ønsker, genkender og er villige til at betale ekstra for. Også i 2008 er JBS blevet udvalgt som SUPERBRAND.

JBS udvider atter i 2008. Denne gang med overtagelsen af Egtved strømper, der indlemmes som et supplerende element i JBS-kollektionen.

2009 er året, hvor JBS med stolthed kan fejre 70 års som Danmarks største og førende undertøjsproducent.

2009-2011

2012-2013

2013-2015

I starten af 2013 scorer JBS endnu en fantastisk samarbejdspartner. Én af fodboldverdenens allerstørste stjerner, den portugisiske fløj Cristiano Ronaldo indgår et samarbejde med JBS om at designe trendy og cool undertøjs- og strømpekollektioner.

Cristiano Ronaldo-serien får to linjer: En sej kollektion, der bliver designet specielt til de yngste fans, – og en mere modeorienteret og sofistikeret kollektion, skabt til modebevidste yngre mænd med hang til høj kvalitet og lækkert design.
Gennem samarbejdet med Cristiano Ronaldo har JBS fået en unik, international platform, der fremadrettet vil sikre, at JBS-brandet bliver kendt over det meste af verden.

Som konsekvens af den store succes på undertøjssiden ønsker Ronaldo at tage brandet et step videre. Idéen er at producere herreskjorter i et lækkert design, og fodboldstjernen ønsker, at JBS Textile Group A/S skal styre projektet. I 2014 indgår vi derfor endnu en kontrakt med Cristiano Ronaldo. Denne gang om skjorter.

2016-2017